close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

3 דרכים להכנס לתחום הנדל"ן בשנת 2023 (גם אם לא תכננתם לקנות או למכור דירה)

מערכת שורשה שבט, תשפג27/01/2023

חסכתם סכום כסף יפה ולא יודעים באיזה נתיב השקעה לבחור? קניית נכס נדל"ן יכולה להיות אפשרות מאוד טובה...

תגיות:
צילום: pixabay
חסכתם סכום כסף יפה ולא יודעים באיזה נתיב השקעה לבחור? קניית נכס נדל"ן יכולה להיות אפשרות מאוד טובה. מאז ומעולם בני אדם היו זקוקים למקום מגורים וזה גם משהו שלא הולך להשתנות בעתיד. לעומת אפיקים אחרים, כאן מדובר על נכס פיזי והחזקתו, מה שנותן ביטחון ושקט כמעט בכל סיטואציה. הסבירות שהמחיר שלו ייחתך תוך זמן קצר היא נמוכה מאוד, שלא כמו בשוק ההון למשל. לכן מדובר בהזדמנות מעולה להשקעה ועם פחות סיכונים מאפיקים אחרים. ככל שנדע לקנות נכס בצורה חכמה יותר, אחוז הרווח יהיה גדול יותר. ישנם כמה אפיקי השקעה בתחום הנדל"ן, בואו נסקור אותם.

השקעה
צילום: pixabay
לטווח ארוך

בהשקעה מהסוג הזה קונים נכס למספר שנים רב קדימה. הרווח מעסקה כזאת מגיע מדמי השכירות שנקבל, מה שיבטיח שקט כלכלי לטווח הארוך. איפה כדאי לקנות נכס מהסוג הזה ולדעת להרוויח ולא להפסיד? חשוב לדעת להשקיע בצורה חכמה ונכונה. אחד מהפרמטרים המרכזיים בקניית נכס נדל"ן מסתכמים בסכום ההתחלתי שיש לכם וליכולת הרכישה שלכם. אם יש לכם סכומים גבוהים תוכלו להשקיע בנכסים באזורי ביקוש גבוהים יותר כמו מרכז הארץ ואולי אפילו תוכלו לרכוש מספר נכסים. אם הסכומים הם לא גבוהים, כדאי להשקיע באזורי הפריפריה, בהם המחירים נמוכים יותר ופוטנציאל ההתפתחות באזורים אלה גבוה, מה שיבטיח עליית מחירים משמעותית לאורך השנים. קנייה של נכס במקום מתפתח תאפשר לכם להנות מרווח גבוה יותר לאורך זמן לעומת אזור עם ביקוש גבוה. עדיין מתלבטים ולא יודעים איפה להתמקד? אחת האופציות שיכולה להתאים לכך היא לעשות קורס מתווכים. אם אתם רוצים לקבל יותר ידע ממוקד ולעשות בחירה מושכלת יותר, זאת יכולה להיות אופציה טובה להתחיל איתה.

החזקת הנכס ומכירתו לאחר תקופת זמן
אופציה נוספת היא לקנות נכס למספר שנים קטן יותר. כאן הרווח שלכם יהיה מעליית מחיר הנכס. גם אם מדובר באחוזים נמוכים, עדיין סכום הרווח יסתכם בכמה מאות אלפי שקלים. חשוב לקחת בחשבון את המיסים שתצטרכו לשלם. במידה וזאת לא הדירה היחידה שלכם תצטרכו לשלם מס שבח, מס שגובה המדינה מרווחים ממכירות נדל"ן. לפירוט בעניין המיסוי כדאי להתייעץ עם עו"ד לענייני נדל"ן.

עסקת אקזיט או פליפ
כאן מדובר בהשקעה שנעשית לטווח קצר: קניית נכס, השבחה שלו בשביל להעלות את ערך הנכס ומכירה ברווח שיכסה את העלות ההתחלתית ואת כל עלויות בעלי המקצוע בתהליך. גם כאן הרווח יכלול את מחיר עליית הערך שעשה הנכס בתקופה זו. אפשר לעשות עסקאות כאלה בארץ, אולם בחו"ל העלויות יהיו נמוכות משמעותית, מה שיכול להגדיל את שורת הרווח. בנוסף, גם כאן המיסים בארץ עשויים לייקר השקעה מהסוג הזה. שיפצתם את הדירה, השכרתם וראיתם שהיא מביאה לכם תשואה טובה? בשלב הזה אפשר לשנות כיוון, להנות מדמי השכירות לאורך זמן, כך שתוכלו להשאיר אותה למספר שנים רב יותר מהמתוכנן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה